Tuesday 5 June 2012

Apa Yang Paling Best Bila Balik Home Town?

4. 6. 2012
Aktiviti hari ini agak seronok berbanding dengan semalam. Walaupun malam tadi aku tido kul 2.00 pagi sebab tak leh tido tapi aku still bangun awal. Pagi-pagi lagi aku dah bangun dan terus mandi. Pas tu bukak tudung saji tengok mak masak apa untuk sapan. Best...kalo kat Semban aku yang kena buat sapan tapi kat kampung mak yaang buat. Hari ni sapan pulut kukus makan dengan mangga masak. Sedaapp beb sebab lemak manis. Korang mesti tak pernah makan sebab tak de kat tempat2 lain. Utara je ada!

Pas sapan aku tengok adik2 aku Kirah dengan Hannan terbongkok2 sapu  laman umah. Sorang nyapu sorang lagi bakar sampah. So, aku pun join la sekali. Keluar gak peluh pagi2 ni.


Pas tu agenda wajib menjelang tengahari ialah masak. huhu...pas cabut undi kami pun buat keje masing2. Aku masak mee udang, Kirah masak menu tenghari dan Hanan siang ikan. Riuh rendah la suara kami kat dapur tu. Sambil bukak radio kita orang masak sambil joget2. haha. Tu lah rahsia nak bagi orang makan dengan ceria. Hahah..percaya tak? Aku orang pertama siap masak. Kirah tinggal nak buat sambal ikan je. Aku bagitau mak mee udang dah masak. Mak pun tanpa pikir panjang terus amek pinggan nak makan. Aku tanya mak sedap tak? Berapa markah nak bagi? Mak gelak. Mak kata markah penuh mak bagi. Apa lagi, melompat la aku. Yahoo!!!



Pas mak makan adik2 plak makan. Pas tu baru aku sebab tak tahan tengok dorang makan sampai bunyi sruppp time nak abiskan kuah. Melopong aku tengok. Wooo!!!! Bila ayah masuk dapur dia pun amek pinggan layan diri. Ayah makan dua pinggan mee aku tu. Licin! Bukan senang tau ayah aku nak abiskan makanan yang berkuah. Hmmm... tak riak pun...

 Pas dah kenyang apa lagi? Tido laa...tapi tak lama sebab kakak aku datang dan suruh aku teman dia makan mee. Aku pun bangun la sbb nak amek hati. Kami borak2 sampai kul 5 petang.

Petang plak aktiviti sukan. Main bola sepak dengan budak2 sini. Boleh tahan gak dorang main. Aku masuk geng pompuan dengan adik2 aku. Korang agak2 kam menang tak? hehe..kompem la tak menang. Kalo main congkak ke...bola jaring ke ...batu seremban ke mesti kami menang.

Sebab tak puas ati aku ajak dorang lawan takrow. Hahaha..sorang pun tak menang. Masing2 asyik tergelak je time main. Berpeluh2 baju ni.


Jam 6 petang kitaorang lepak2 kat backyard. Pas dengar azan maghrib baru kita orang masuk mandi. Badan pun rasa penat. Harap2 malam ni aku dapat tido awal. Zzzzzz.....


Macam ni la aktiviti aku bila balik soraang. Mak dan ayah aku tak la suka bebel. Dorang suka tengok kitaorang hepy2 adik beradik. Janji kerja siap..
Ok...kalo korang nak datang kampung aku, meh la. Boleh main bola sesama..heheh..ok, bye...

No comments: