Wednesday 1 August 2012

Allah..kuserahkan segalanya padaMu...



Astagfirullah....hanya kalimah suci ini kuulang sejak tadi. Hati benar2 hiba. Air mata yang mengalir tidak meredakan perasaan ini walau sekelumit pun. Tasbih ditangan entah berapa kali dikira. Ya Allah..dengarkanlah rintihan ini...

Maha suci Allah...berilah kekuatanMu padaku supaya aku tidak terus mengikut kehendak hati. Sungguh pada waktu ini ada perasaan yang tidak enak sering bertandang tetapi tidak mahu beredar. Ia menganggu setiap perlakuanku..menjadi hijab Kau dan aku...hapuskan perasaan ini wahai Allah kerana aku mahu membersihkan ia dari segala rasa mazmudah...menjadikan aku hambaMu yang kebal pada tipu daya dunia tetapi lemah dan hima pada pandanganMu...hati ini sedang sakit kerana sering menjadi santapan perasaan iri hati, marah, benci dan dendam. Jadikan ia bersifat azali supaya pertemuan kita nanti menjadi pertemuan yang dirindui...

Ramadhan Karim.., bulan penuh barakah dan magfirah. Buangkan rasa mazmumah dan keji ini dari menjadi penghuni di hati. Bantulah aku untuk merawatnya agar aku dapat menghampiriMu dalam keadaan suci dan bersih seperti sucinya aku tatkala lahir ke alam yang penuh ranjau ini. Alam yang bernama dunia. Disinila engkau sering melakukan khilaf tatkala menerima kiriman dariNya yang bernama ujian.

Sedarlah diri...siapa kamu di dunia ini. Sapulah hatimu dari sampah2 yang menjauhkan kamu dengan penciptamu. Memang ia sukar tetapi andai engkau mengikut lorong2 yang telah disediakan untukmu khatimahnya nanti pasti indah dan bahagia. Engkau tidak dapat mengelakkan diri dari kehidupan persinggahan yang menjadi syarat wajib sebelum engkau berpindah ke alam yang tiada nokhtah...sabarlah kerana Dia sentiasa bersamamu, memahamimu dan pasti membantumu asal engkau sanggup bertemankan dengan temanmu bernama sabar...buangkan segala kekotoran di ahtimu. Lemparlah ia jauh2 dan hayunkan langkahmu dengan yakin dan istiqamah...
Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments: